Choć uznaje się, że osoby i firmy korzystające z usług są pomijane w promocjach, ponieważ banki cenią bardziej nowych klientów, to nie jest to całkowicie zgodne z prawdą. Promocją konta osobistego lub firmowego najczęściej cieszą się faktycznie nowi konsumenci decydujący się na dany produkt. Jednak jeśli posiadasz konto osobiste lub firmowe od jakiegoś czasu, możesz liczyć na dodatkowe promocje bankowe. Może to być podwyższone oprocentowanie na koncie oszczędnościowym lub lokacie.
Bank przygotowując promocje dla obecnych klientów, chce zachęcić ich do rozszerzenia portfela usług, z których korzystają. Promocja karty kredytowej, kredytu odnawialnego, czy możliwość otwarcia rachunku pomocniczego na korzystnych warunkach pozytywnie wpływa na wizerunek banku w oczach klienta. Klienci oferty specjalne mogą otrzymać przez specjalne kanały komunikacji, np. mailem, drogą telefoniczną, czy przy okazji wizyty w placówce. Nowych klientów dotyczą oferty zamieszczane na stronach internetowych i materiałach reklamowych.